Kuželové soukolí

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Jaký převod by jste si přáli? - prosím pouze vážné zájemce

Anketa končí za 07 lis 2011, 22:26

Originál 8/37
0
Žádná hlasování
3% silnější (pomalejší)
0
Žádná hlasování
5% silnější (pomalejší)
1
7%
7% silnější (pomalejší)
3
21%
10% silnější (pomalejší)
2
14%
12% silnější (pomalejší)
6
43%
15% silnější (pomalejší)
2
14%
více% silnější (pomalejší)
0
Žádná hlasování
rychlejší (slabší)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 14

Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Míra »

takže chci znát výslednej převodovej poměr, a zkusíme udělat návrh, jak by to vypadalo.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Peterson »

Michal píše:Prozatím hlasování vychází na o 11% silnější převod. Jestli počítám správně převrácený poměr, tak o 11% silnější znamená o 9,9% pomalejší při stejných otáčkách.
Michale, z hlasování vychází 12% (ne 11%, ale to je detail - asi ses překlep...).
Jinak o 12% silnější převod znamená o 10,7% menší rychlost. (např. 143km/h oproti 127km/h)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Peterson: No, nepřeklepl jsem se, blbě jsem interpretoval výsledky.
Z toho, co tam bylo dnes rano mi vychazí následující:
Nejvíce hlasů má "12%".
Vážený průměr je "10,5%".
Polovina hlasů je do 10% včetně, polovina od 12% včetně, takže střed je 11%.

Protože ale každý mohl zaškrtnout více možností, se kterýma souhlasí, tak správný pohled na výsledky je, že největší shoda - nejvíce lidí hlasovalo pro 12%. Ostatní čísla by měla smysl, jen kdyby každý hlasoval jen pro jednu možnost.

Výsledek je tedy převodový poměr 5,18 ( = 37/8 x 1,12). To ale nemusí vycházet na vhodný poměr zubů, tak navrhuji interval od 11% do 13%, tedy od 5,13 do 5,23. Myslím že 1% rozdílu převodového poměru nikdo nepoznáme, ten interval by mohl být i širší. Uvidíme, na co příjde Míra.


Míro, chceš poslat vylámané Uralí soukolí? Nebo ho mám jen oměřit? Můžu i rozebrat moji rozvodovku a změřit vzdálenosti os a ploch. Třeba vzdálenost začátku a konce ozubení hrušky od osy unašeče, nebo naopak vzdálenost plochy unašeče - zadní stěny ozubeného věnce - od osy hrušky.

Ještě bysme mohli pro Dněpráka nějak zjistit, zda se soukolí pro Dněpří diferák liší jen dírama pro přišroubování ke kleci a dírama na uložení planetek. Dělat dvě rozdílné provedení soukolí by asi byl problém, pokud by se to ale lišilo jen vyvrtanýma dírama, pak by to problém být nemusel.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Míra »

já ti pak z domova pošlu výkres dněpřího soukolí, a zkusíš to porovnat, či jednotlivý koty upravit. převod bycvh zkusil předběžne 41/8 nebo 42/8, uvidíme jak bude vycházet modul.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 348
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od zdeněk »

….jestli vám to pomůže tak jsem přeměřil originál talíř Ural a Dněpr. Měřeno posuvkou tak je rozdíl v celkové výšce talíře (Ural 20mm a Dněpr 19,4mm) je ale fakt že při několikanásobném přeměření u Dměpřího talíře byla tolerance výšky 0.4mm. Dále se Uralí talíř liší zápichem pro ložisko 6mm viz foto jinak jsou všechny míry stejné. Na fotkách od matbikera se mi líbí vysoký počet zubů. U takovéhoto soukolí budou v záběru možná i 3 zuby. Co tedy udělat poměr 57/11 ??????
P1230362.JPG
P1230364.JPG
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Peterson »

Michale, měla by se opravdu hodnotit četnost zvolených možností. Tedy možnost s nejvíce hlasy vyhraje. Měli bychom také s dostatečným předstihem stanovit uzávěrku hlasování, aby všichni věděli do kdy mají možnost se vyjádřit (nebo i změnit svoje hlasování).
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Zcela souhlasím.
Uzávěrka bude tedy tento pátek v noci, většina zájemců se už stejně vyjádřila a žádný hlas nepadl nějak moc daleko od středních hodnot. Vybereme variantu s nejvíce hlasy a pak se v diskuzi všichni zájemci ozvou, kdo soukolí se zvoleným poměrem bere a kdo ne.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 633
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Dněprák »

Tady je soukolí do Dněpra 16. Katalog náhradních dílů od Pavla.
souk_d16[1].jpg
souk_d16[1].jpg (44.14 KiB) Zobrazeno 6815 x
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Němec »

v zahraničí už někdo něco podobnýho zkoušel/testoval, nebo budete průkopníci? :)

já to mám jednoduchý - finance teď sypu do baráku, takže díly na urala jen co jsou nutný. ale jsem zvědavej, jak budete spokojený jak s tou jedničkou, tak se čtyřkou ve vyšších rychlostech. ty plány předpokládám zůstanou někde založený, takže kdyby se časem zase pár lidí našlo, tak se podle toho jen udělá další várka?

přeju vám hodně zdaru bez vylámaných zubů
Ural Ranger 2008, 22tis km
jean
Příspěvky: 33
Registrován: 01 říj 2011, 20:17

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od jean »

Záväznú objednávku treba spraviť do akého dátumu? Som na tom totiž ako kolega nado mnou - všetko ide do baráku, takže by som bol rád, keby sa akcia opakovala aj budúci rok. Aj ked ja som hlasoval za 7%, 12 sa mi zdá už trocha extrém.
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 536
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od veverka »

jean: Ti extremisti, kteri tohle spachali, ucej svoje stroje splhat po skalach, plavat, lizt po stromech a podobne, pro ne bude i tech 12% jeste malo.
белка
"hydroveverka"
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 348
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od zdeněk »

Máš pravdu Veverko, úplně ideální by byl takový převod u kterého bych mohl vystoupit z motorky a sbírat maliny :mrgreen:
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Američani jsou magoři. Místo aby se koukli co se děje, tak s vylámanými zuby za každou cenu jedou domu, dokud to jede :lol:
Obrázek

Jiný magor dokonce roztrhl skříň, protože to zkoušel tahat na laně tak dlouho, dokud mu hruška nenaběhla na věnec.

Pokud se nám to soukolí osvědčí, tak se dalo vyrábět jako doplňkovej díl. Ural s tím soukolím asi nic dělat nebude, jedno z důležitých pravidel výrobního procesu říká, že kvalita a tedy výrobní náklady mají být jen takové, aby nezačali výrazně ubývat zákazníci. Produkt nemá být dokonalý, nikdo by na něj neměl. Kvůli 1% zákazníků si nebudou zdražovat celou produkci, to by jim víc zákazníků ubylo kvůli ceně.
Podobně se už pár let vyrábí tuhá nekroutící se tyč pohonu sajdy, nebo padáky se vzpěrama jako náhrada pouze dekorativního origo padáku.
Už bude na trhu chybět jen spojková lamela automobilové úrovně, aby si každý mohl z Urala udělat perfektní sroj, co nemá žádnou slabinu, žádnou mouchu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Dněprák: Ten věnec pro MT16 má na první pohled menší středovou díru. Bez oměření nelze říct, zda jsou alespoň ostatní rozměry stejné.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od matbiker »

To Michal: Díry, díra, drážky apod.to je jedno. To mi kolega osoustruží i jako kusovku. Důležitý je ozubený převod....
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Odpovědět