od Michal » 17 črc 2015, 23:30
Myslím, že smysl by to mělo. Zvláště když úprava není tak složitá - upravit centrovací výstupky skříně a o 15mm zkrátit kardanovou hřídel.
Pomalejší jednička u některých provedení je jen jedno plus. Za mnohem větší přínos považuji krásné snadné řazení Dněpří převodovky. Uralí, alespoň s ruskými koly, řadí naprosto tragicky, úplně nejhůř z čehokoliv s čímž jsem měl tu čest. To je důvod, proč o Dněpří převodovce uvažuji do budoucna, až mi ta Uralí umře.
A teď k nevýhodám: Je jedna zásadní - kde/jak sehnat Dněpří převodovku, které se dá dlouhodobě věřit, na kterou se lze spolehnout? V sólovce mi Dněpří převodovka funguje bezchybně už 30.000km. Ale to je solovka, sajda ježděná v terénu je jiná zátěž. Někteří se v nich hrabou dost často. Děsím se, když jsem viděl jakou převodovku koupil Petr přes Fapeka. Měla být dobrá funkční, přitom polovina dílů byla zralá do šrotu. Zde je asi jediná výhoda Uralí převodovky - ač chodí hrozně, je spolehlivá. Zuby ječí, na volnoběh chrastí, ale po 30.000km věčného dhrnutí zubů při řazení pořád ještě zubové spojky vypadají dobře.
A vyrábět si převodová kola? To by si je člověk mohl udělat rovnou do Uralí převodovky, jen zubové spojky udělat takové jako jsou v té Dněpří. Neznám nikoho, kdo by měl přístup k mašinám a možnosti si to udělat. Nechat si to vyrobit by stálo hroznou raketu.
Myslím, že smysl by to mělo. Zvláště když úprava není tak složitá - upravit centrovací výstupky skříně a o 15mm zkrátit kardanovou hřídel.
Pomalejší jednička u některých provedení je jen jedno plus. Za mnohem větší přínos považuji krásné snadné řazení Dněpří převodovky. Uralí, alespoň s ruskými koly, řadí naprosto tragicky, úplně nejhůř z čehokoliv s čímž jsem měl tu čest. To je důvod, proč o Dněpří převodovce uvažuji do budoucna, až mi ta Uralí umře.
A teď k nevýhodám: Je jedna zásadní - kde/jak sehnat Dněpří převodovku, které se dá dlouhodobě věřit, na kterou se lze spolehnout? V sólovce mi Dněpří převodovka funguje bezchybně už 30.000km. Ale to je solovka, sajda ježděná v terénu je jiná zátěž. Někteří se v nich hrabou dost často. Děsím se, když jsem viděl jakou převodovku koupil Petr přes Fapeka. Měla být dobrá funkční, přitom polovina dílů byla zralá do šrotu. Zde je asi jediná výhoda Uralí převodovky - ač chodí hrozně, je spolehlivá. Zuby ječí, na volnoběh chrastí, ale po 30.000km věčného dhrnutí zubů při řazení pořád ještě zubové spojky vypadají dobře.
A vyrábět si převodová kola? To by si je člověk mohl udělat rovnou do Uralí převodovky, jen zubové spojky udělat takové jako jsou v té Dněpří. Neznám nikoho, kdo by měl přístup k mašinám a možnosti si to udělat. Nechat si to vyrobit by stálo hroznou raketu.