Základní předpoklady:
1) vlastním motorku bez TP, není vedena v evidenci vozidel
2) nám doklad o nabytí (kupní smlouva, papír od dovozce)
3) nebojím se létání od četa k ďáblu
4) vlasním podklady o tom, že motocykl vypadá jak vypadat má
Jako první je třeba vyhledat Klub histockých vozidel ve vašem okolí (VVC) a kontaktovat jej.
podmínky klubů se můžou značně lišit.
S nimi si domluvíme ja bude probíhat testace, kdy a kde.
Dále budeme potřebovat fotografie 6x9cm, lesklé ( musí bejt z fotolabu, mlem sem fotografie z fototiskárny neobhájil, navzdory tomu, že byly na kvainím papíře s velkou gramáží. )
Se zrenovovaným nebo originálním motocylem vyrazíme na testaci.
Zde bude následovat Technická pohlídka vašeho motocyklu.
Klubový technik si za ní bere řádově 200,-
Zkontroluje zde, číslo rámu, štítku, motoru, stav brzd, vůli v kolech, kyvné vidlici (pokoušel se zkontrolvat i vůli v krku řízení ale to se mu nějak nepovedlo díky těžišti dněpra:-)), těsnost motoru a podobný blbosti co k tomu patří. Pokud nejste požádáni, motocykl nestartujte!!!
Já byl od technický prohlíkdy vyhozen za tyhle věci:
1) nakřivo sjetý pření kolo,v učitým místě už mělo pod povolenou hanici 1,6mm
2) rezatý šrouby
3) chybějící drát v kole
4) neoriginální parabola předního světla (180mm H4 Pal místo originální asymetrický)
5) Špatně upevněná baterka
6) kapající benzín karburátorů po přeplavení (nestartujte to, nejni to nutný)
7) loupající se barva z přepínačů na řidítkách
po technickej prohlídce následuje prohlídka historická, probíhá asi tak, že si k tomu stoupnou tři komisaři a říkaj:
"ten blatník je určitě ustřiženej ten, štítek určitě nebayl šroubovanej, tohle lanko nevede určitě tudyhle, takhle originální držák baterie nevypadá..." atd. a teď je navás dokázat, že tak či onak to takhle bylo. na to doporučuju ssebou hodně fotografijí zrenovovaných motocyklů, nějaký ty letáky a výtisk katalogu náhradních dílů.
(mimochodem, to že sem měl kolena podloužený hliníkovou trubkou od sušáku, a na tom upravený tlumiče vejfuků z péráka si nikdo nevšim)
historická prohlíka u mě proběhla ok, ale technická bohužel, taže sem se sebral a vyrazil domů.
A ještě předtím sem se domluvil na individuální testaci, pozbíral potřebná telefoní čísla atd.
Po měsíci a všech napravených závadách sem vyrazil po domluvě tentokrát domů k technikovi, kde jsme se sešli ještě s klubovými komisaři. technická prohlídka již proběhla ok.
celkově atmosféra byla už o něčem jiném. Technik se na tom projel, spátky se vrátil s úsměvem že to pěkně jede.
Tak sme se dali do vyplňování papírů. to jak maj bejt vyplněný, najdete v příloze.
Po vyplnění bylo nutný sehnat zbytek razítek krajských komisařů. nabal sem telefoní čísla a už bez motorky sem vyrazil pro podpisy. jel sem do soběslavi, tábora , a jindřichova hradce. poslení podpis mě stál 500,- kč.
jeden vyplněný papír se všemi podpisy se musí vrátit zas do klubu. no a konečně, vyrazil sem na pojišťovnu. u podnikatelské pojišťovny vyšla pojistka asi na 500,- kč.
z nedočkavosti sem hned druhý den vyrazil na krajské DI. záznamy o historických vozidlech vedou pouze na kraji.
zde jsem zaplatil 500,- jako za přihlášení motocyklu zde si vzali originál vyplněného formuláře, a na počkání mi vydali značku, malý TP a Průkaz historicého vozidla. ani frontu sem stát nemusel, s VP máte přednost.
Sem antitalent na psaní článků. na co si vzpomenu, ještě upravím, nebo se ptejte v dotazech.